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En el MET de Nueva York: Jacob Lawrence: An Intimate Portrait, 1993 | From the Vaults

 


Jacob Lawrence: The American Struggle features the little-seen series of paintings—"Struggle: From the History of the American People" (1954–56)—by the iconic American modernist. The exhibition reunites the multi-paneled work for the first time in more than half a century.

Lawrence's "Struggle" was originally conceived as sixty 12-by-16-inch tempera paintings, spanning subjects from European colonization to World War I. It was intended to depict, in the artist's words, "the struggles of a people to create a nation and their attempt to build a democracy." He ultimately completed thirty panels representing historical moments from 1775 through 1817—from Patrick Henry's famous "liberty" speech to westward expansion.

Lawrence painted the series at the height of the Cold War and Joseph McCarthy's Red Scare, which also coincided with landmark Civil Rights actions, such as the 1954 Brown v. Board of Education Supreme Court ruling that called for the desegregation of public schools. These events deeply informed the artist's approach to the historical subjects.

In his ambitious portrayal of these episodes as inherently contested and diverse, Lawrence foregrounds the experiences of women and people of color. Most panels are accompanied by quotations from historical texts. This more inclusive representation of the nation's past is no less relevant today, and Lawrence's prescient visual reckoning with American history remains profoundly resonant with ongoing issues of racial justice and national identity.

Jacob Lawrence: The American Struggle presenta la serie de pinturas poco vistas, "Struggle: From the History of the American People" (1954–56), del icónico modernista estadounidense. La exposición reúne el trabajo de múltiples paneles por primera vez en más de medio siglo.

La "Lucha" de Lawrence se concibió originalmente como sesenta pinturas al temple de 30 x 40 cm, que abarcaban temas desde la colonización europea hasta la Primera Guerra Mundial. Tenía la intención de representar, en palabras del artista, "las luchas de un pueblo para crear una nación y su intento de construir una democracia ". Finalmente completó treinta paneles que representan momentos históricos desde 1775 hasta 1817, desde el famoso discurso sobre la "libertad" de Patrick Henry hasta la expansión hacia el oeste.

Lawrence pintó la serie en el apogeo de la Guerra Fría y El susto rojo de Joseph McCarthy, que también coincidió con acciones históricas de derechos civiles, como el fallo de 1954 de la Corte Suprema de Brown contra la Junta de Educación que pedía la eliminación de la segregación de las escuelas públicas. Estos eventos informaron profundamente el enfoque del artista sobre los temas históricos.

En su ambicioso retrato de estos episodios como intrínsecamente controvertidos y diversos, Lawrence pone en primer plano las experiencias de las mujeres y las personas de color. La mayoría de los paneles van acompañados de citas de textos históricos. Esta representación más inclusiva del pasado de la nación no es menos relevante hoy en día, y la clarividencia visual de Lawrence con la historia estadounidense sigue siendo profundamente resonante con los problemas actuales de justicia racial e identidad nacional.

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